top of page

Mellandagsflytt

Hej läsare i M83X! Det har varit en härlig helg och mycket jobb också. Jag och min fru har jobbat mycket med att kolla igenom vårt förråd under de dagar hon har varit ledig. Vi har fortfarande lite kvar att kolla igenom men det går som smort. Vi kommer flytta under de kommande dagarna till en större lägenhet som passar bättre för oss. En sak som jag vet att jag borde skriva om, är just mitt författarskap. En bästsäljare sa en gång att man inte ska lyssna på musik när man skriver, eftersom det gör att man kan komma av sig och snarare lyssna på musiken snarare än att skriva det man skulle skriva. Jag har provat båda, och det visar sig att den bästsäljande författaren hade rätt.

När jag började skriva om Dentryd visste jag inte alls hur stor den faktiskt skulle bli, eller hur invecklad den skulle bli. Idag, säkert 6 månader senare har jag en hög på säkert 20 anteckningssidor, inte inräknat tre eller fyra fyllda anteckningsblock. Inräknat kartor, kulturskapande, religion och historia. Men det mesta är karaktärsutveckling och funderingar på hur saker och ting påverkas av karaktärernas beslut. Det bästa med det här projektet är att jag har testläsare i ryggen. Det var allt för den här gången!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page