top of page

Dagen innan Julafton...

Hej kära läsare i M83X!

Min fru jobbar natt ikväll ... Natten innan julafton. På tal om julafton får jag nog passa på att skriva ett inlägg om julen 2017 för min del. Det blir nog inte så mycket firande, förutom när vi hälsar på mina föräldrar ett par timmar för att träffa min lillasyster som är hemma i Sverige över jul och nyår. Oj! Ja ni vet inte om det här, men min syster bor numera i Japan där hon studerar japanska i två år. Enligt min pappa är hon väldigt duktig, och typ bäst i hela klassen. :) Jag tror honom självklart! Julen som tvåbarnspappa är självklart en jäktig tid. Men frukta icke, blivande pappor: När man lever ihop med sin partner ser man till att komplettera varandra. Nu när vårt andra barn har blivit 1 år har den mest intensiva tiden gått över. Jag är glad över att jag förra veckan fick komma ifrån för att gå på Bio med min vackra fru för en gångs skull. Min kära mor och far var barnvakt, och jag och min fru hade gjort ett utmärkt jobb att få barnen att sova sött. Hur det gick är en historia för en annan gång.

Juletid, som sagt. Just i år är det en extraknäck av att vi ska flytta under julveckan, förhoppningsvis under mellandagarna. xD Jag skrattar bara jag tänker på hur jobbigt det faktiskt är att packa ner alla tillhörigheter, hitta saker som man faktiskt hade glömt bort att man hade hemma. Sådan Nostalgi man utsätts för! xD Idag tillexempel hittade jag och min fru våra dagböcker. Ja, både min fru och jag skrev dagböcker under samma period, och hon skrev dagbok fram tills vi blev ihop! Det följde av många skratt över ens barnsliga logik man hade år 2004-2007. Eftersom vi ska flytta det första vi gör under 2018, firade vi faktiskt julafton den 15 december tillsammans med min bror. om ni imorgon får tid till det: se till att dansa runt granen efter att ni delat ut julklappar! Vilken fröjd det var att få spela tomte som pappa för första gången. Man ska inte fira jul när det är stökigt! ja det blev kortare idag, kära M83Xläsare! Sköt om er! God Jul & Gott Nytt 2018!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page